BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, November 2, 2010

Hikmah Selepas Accident

Benarlah kata orang setiap yang berlaku pasti ada hikmahNya...Nak tau ke apa hikmahnya??

Sememangnya raya aidilfitri yang lalu agak 'suram' sebab banyak duit yang melayang hanya untuk membaiki keretaku. Bila dihitung kami habis hampir RM3,000. Takpelah, dah bukan rezeki aku...Tapi Allah SWT beri rezeki lain pada kami...Rezeki yang pasti membuatkan Mr.Ray tersenyum bangga....Dan aku begitu mensyukuri rezeki itu.....
Sebenarnya aku sendiri tidak perasan akan perubahan pada diriku.. Yang aku sedar apesal le 'cik tek' aka breast aku sakit sangat. Berdenyut-denyut.Kalau sakit nak period tak plak macam ni rasanya...ini boleh demam ok...mau keluar peluh jantan!

Ada satu malam tu aku takleh tido langsung.Aku kejut Mr.Ray tengah malam.Ditanyanya aku kenapa??Aku cakap aku sakit.Dia tanya aku sakit apa?Aku jawab dalam keadaan ala-ala bengang...."I sakit tetek laaaaaaaa" sambil nangis-nangis..Pastu dia boleh tanya aku..."Habis u nak i buat apa?"....Dah, aku malas layan....

Esoknya aku cerita kat member ofis aku Kak Ina.Dia suruh aku beli pregnancy test....Petang lepas kerja, aku terus beli kat Gurdian.Malam tu jugak aku excited nak test...tapi macam tak jadi plak sebab air kencing aku sikit bebeno.....jadi projek aku tak menjadi....Otak aku pikir...Aku tak mengandung punyer...Malas nak berharap..Orang lain yang kawen sama time dengan aku pun dah beranak...aku dah 10 bulan kawen...pun belum ada apa-apa tanda lagi...Aku dah takmau berharap..Ada rezeki ada le....Takde pun takpe....Aku percaya ada sebab kenapa Allah tak beri aku anak lagi.....

Malam tu tengah aku siapkan kerja ofis aku yang aku bawa balik ke rumah konon rajin le...aku rasa nak terkucil...So aku masuk toilet....Cadang nak kencing aje...Alih-alih aku teringat aku ada satu lagi pregnancy test..Jadi ujikaji pun berlangsung di dalam toilet secara bersendirian...Hatiku berdebar....aku masih menunggu keputusan test..dan akhirnya........Hah!Positif?Aku pregnant?Betul ke????



Dah membersih apa patut, aku keluar toilet terus aku bagi alat pregnancy test kat Mr. Ray...Dia dengan muka confuse tanya aku.."Apa ni?".Aku jawab, "Tengok le tu".Mr Ray, "A'ahh...Naper?I tak paham le...Apa benda ni?"..Bengang gak aku.Tapi bila fikir-fikir, memang Mr.Ray naif sebab mana penah kawen sebelum ni...hahaha....aku cakap le "I pregnant"...Mr.Ray, "Ye ke?"..Hahaha......Takde kata nak ku gambarkan rupa Mr.Ray time tu...Apa yang pasti dia terus buat solat syukur....dan tido sambil tersenyum-senyum...

Sekarang aku sedang mengandung dah 3 bulan lebih..Alhamdulilah baby aktif dan aku sentiasa berdoa terbaik untuk anak ini...Alahan?toksah tanya....Memang aku teruk!...Hahaha...Yang penting aku happy...

Ni masa 10 minggu

Terima kasih Ya Allah!!

0 comments:

Pages