BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, July 14, 2010

Bahana WorldCup Cap Sutun 'Paul'

Demam Worldcup berlalu sudah...Nyenyak tido aku lepas ni.Kalau tidak bila Mr. Ray jerit aje GOL tengah malam buta, mau aku heart attack, rasa macam kena renjatan elektrik pun ada.Nasib la Worldcup sebulan ajerk..

Dalam sebulan yang lalu...tido aku memang terganggu.Datang ofis lambat seminit, ada lima minit..lambat setengah jam pun ada...seksa!Mau tak nye, bila aku dah sedap tido nanti jam loceng aku plak berbunyi..adus mau sakit jiwa kalau hidup hari-hari camni.Itu belum lagi "gangguan" dari Mr Ray.Dah le aku ni tido tak cukup...bahana bola sepak yang tak memberansangkan minda tu,masa ni la ko nak  bermanja-manja..tak layan kang derhaka...Mata aku ni bukan setakat lebam..dah rupa macam kena penumbuk..macam kungfu panda dah...mau sangap aku bila time kerja!!


Paling aku tak tahan dan agak kebengangan..bila bangun tido ruang tamu rumah tungang-langgang macam dilanggar garuda.Rupa tongkang pecah pun ada..Bengkak aje hati aku tengok!!Itu kisah ruang tamu aku belum lagi dalam sinki..penuh cawan..Yang menghairankan aku, sorang aje yg minum macam mana boleh bercawan-cawan.Mana aku tak hanggin satu badan...Sakit jiwa wehh!!!

Bila kemuncak Worldcup, aku pula join sebulu kaki dengan Mr. Ray.Bukan aku tengok sangat tapi saje aje buang masa...ini semua angkara si sutun bernama 'Paul'. Setiap ramalan si sutun ni, memang betul.Aku suka tengok kebodohan omputih yang percaya si sutun tu mampu meramal dan setiap ramalannya mengena.Tak ke korang rasa NGOK??!!Terserlah kebodohan diaorang ni. Ko letak makanan pastu campak si sutun tu dlm aquarium, nanti bila sutun dah berenang2 dan nampak makanan dalam bekas yang lutsinar dan di kala itu perut si sutun  berkeroncong..Hah...masa tu si sutun tu akan amik dan pilih makanan kat dalam bekas yang dia suka.Bekas tu plak mewakili negara yang akan bertanding.Sengal tak??Hahaha....Setahu aku masa aku belajar sains dulu la kan...Sutun-sutun akan terpikat pada warna yang terang. Jadi bila tengok warna yang terang dan memukau mata si sutun tu..Maka bekas itu le yang dipilihnya....Aparaa...

Yang buat aku gelak besar bila ramai yang percaya dengan si sutun ni.....Bila pasukan yang diminati tu kalah, siap nak buat sambal sutun la, sutun goreng la, sutun celop tepung dan lain-lain. Yang taknak makan sutun pun ada sebab pasukan yang diminati dah kalah...Wall kat "Muka Buku aka FACEBOOK" semua bercerita pasal si sutun ni....kelakar seh. Dalam radio, dalam berita utama, semua kisah si Paul. Peminat fanatik Worldcup dari Germany siap bagi ancaman lagi pada sutun kurita yg tomei tu...ancaman bunuh lak tu...Apa korang pikir sutun tu kesah...???Hahaha....



Sutun 'Paul' yang haram taktau amende pun leh saiko orang.Canggih tak canggih!Tapi tu le hakikatnya.Yang untung tuan punya sotong sebab pandai buat duit!

Sekarang aku memang lega sesangat sebab Worldcup dah berakhir...lagi 4 tahun le nak jumpa si sutun Paul itu pun kalau dia hidup lagi le...4 tahun akan datang aku CONFIRM Piala Worldcup bertukar wajah.Hmm...korang tau wajah apa?Wajah sutun kurita Paul la.

Worldcup 2010 boleh dikategorikan sebagai satu sejarah sebab ramalan si Paul ni 100% tepat..Ramalan final mengatakan Spain akan menang membawa balik Piala Dunia pun tepat...Hahaha..Itulah Bahana Worldcup Cap Sutun 'Paul'!!!

2 comments:

aNiS tHe BumbleBee said...

hahahaha! nnti kemungkinan maskot worldcup rupe sotong tu.kekekeeke!

MyStory said...

tu lah..kita tunggu 4 thn akan dtg...

Pages